понеділок, 1 квітня 2013 р.

Алгоритм створення блогу

Алгоритм створення блогу

Модель оцінювання освітнього блогу

Діагностика та сертифікація блогу (сайту) має свою специфіку, оскільки він являє собою цілу складну мультимедійну структуру, що включає різні цифрові об'єкти: не лише тексти, але й презентації, відео, схеми і т.д. У кожному окремому випадку уточнення також вимагають такі поняття, як "авторство", "автентичність", оскільки іноді буває складно відрізнити, що є плодом діяльності самого власника блогу, а що транслюється автоматично з інших інтернет-джерел.

Критерії оцінювання освітніх блогів 

Критерій № 1. Змістовність (15 балів)
-         Періодичність оновлення.
-         Тематика повідомлень, актуальність змісту. Авторська позиція.
-         Стиль і грамотність повідомлень.
Критерій № 2. Технологічність (15 балів)
-         Дизайн, оформлення.
-         Зручність навігації.
-         Мультимедійність.
Критерій № 3. Соціальність (15 балів)
-         Готовність до обміну, спільної роботи.
-         Організація інтерактивності і зворотного зв'язку.
-         Мережева культура, етикет, авторське право.
Критерій № 4.  Авторський внесок (15 балів)
-         Відсоток авторських текстових матеріалів.
-         Відсоток авторських мультимедійних розробок, ілюстрацій.
-         Колективні медіапродукти, створені учнями під керівництвом педагога.
Найвища оцінка блогу – 60 балів.

Оцінка блогу починається з його змісту (контенту). Повідомлення блогу оцінюються як за кількісними критеріями (обсяг, періодичність оновлень), так і за якісними, а саме: освітня цінність, унікальність і достовірність контенту, наявність авторського стилю та грамотність повідомлень.
У запропонованій моделі, крім змісту, також піддається оцінці форма. Під формою тут мається на увазі не стільки художнє оформлення блогу, скільки відповідність принципам освітнього дизайну. Виходячи з конкретних навчальних завдань, педагогом здійснюється підбір відповідних веб-інструментів, плануються різні зони діяльності для продуктивного спілкування з учнями, колегами, продумується навігація блогу. На даному етапі необхідне не тільки творче мислення, але і знання сучасних технологій. Тому й вибрано "технологічність" як назва для даної групи критеріїв.
Критерії соціальності подані в даній моделі невипадково. Перебуваючи у відкритому Інтернеті, автори блогів взаємодіють не тільки між собою «всередині блогу», але і з «навколишнім світом» - з іншими відвідувачами блогу. Такі критерії як відвідуваність, інтерактивність (інтенсивність) зворотного зв'язку оцінюються за об'єктивними індикаторами: кількістю співавторів та читачів блогу, наявністю обговорень у коментарях, статистикою відвідуваності. Невідривно пов'язане з інтернет-спілкуванням і поняття мережевого етикету. Крім загальноприйнятих норм етикету, в Інтернеті існують і свої, специфічні, дотримання яких в освітньому блозі є однією з важливих умов його легітимності в якості освітнього ресурсу. До цієї ж групи критеріїв віднесені в розглянутій моделі й правила коректного оформлення запозичень (цитування, посилання на першоджерело), нерозголошення персональних даних, необхідних для дотримання законів про авторські права і захист особистих даних.
Критерії під назвою «Авторський внесок» визначають творчий вклад у зміст блогу самого автора. Маються на увазі авторські тексти та авторські мультимедійні продукти, використані в блозі.
Запропонована модель, не обмежується набором технічних правил з ведення блогу, а задає своєрідний «освітній стандарт» для застосування нового веб-інструменту.

2 коментарі:

  1. Сертифікація блогу - справа потрібна, оскільки дає йому оцінку на відповідність вимогам. Не секрет же, що не кожен блог має право так називатися.

    ВідповістиВидалити
  2. Доброго дня пане Олександр таке питання: я вчитель інформатики у мене є власний блог я можу пройти у Вас сертифікацію блогу?

    ВідповістиВидалити